Visita a l’ IIS de l' Hospital La Fe

Anaren els alumnes de 2on de Batxillerat

El passat 5 de desembre els alumnes de Biologia de 2n de batxillerat de l’IES Almussafes van visitar l’Institut d’Investigació Sanitària (IIS ) de l’hospital universitari i politècnic de la Fe.

La visita va ser possible gràcies a la investigadora de l’IIS Laia Tolosa Pardo de l’Unitat Mixta d’investigació en Hepatologia experimental.

La visita va constar de 3 fases:

1.- Xerrades sobre algunes linies de recerca de l’IIS com l’hepatotoxicitat provocada per fàrmacs , filtres solars: fotoprotecció.
2.- Visita a les plataformes de microscopia, cultius cel.lulars i citòmica que disposen a l’IIS els investigadors . En aquestes plataformes els alumnes van aprendre el funcionament dels microscopis més capdavanters (fluorescència , confocal, …), les principals tècniques sobre cultius cel.lulars i el citòmetre de flux.
3.- Visita a un laboratori on es porta a terme recerca experimental sobre malalties neurodegeneratives emprant els cucs Caenorhabditis elegans.

Aquesta visita ha permés als alumnes prendre contacte amb línies d’investigació sanitàries capdavanteres i experimentar el treball diari d’investigadors.