Jornada solidària per a tancar l'any 2018

Des de l’ IES Almussafes estem preparant una jornada especial per al 21 de desembre per a tots els nostres alumnes: la presentació del guardonat documental “Samba, un nombre borrado” que retrata el drama migratori.

La pel·lícula, dirigida al 2017 pel cineasta Mariano Agut, està basada en els fets ocorreguts a la platja del Tarajal al 2014, on 14 persones migrants van morir ofegades en intentar creuar la frontera entre el Marroc i Ceuta nadant.

La projecció, comptarà amb la participació del protagonista de la cinta, Mahmoud Traoré, un ciutadà senegalès que va saltar la tanca de Melilla per a establir-se a Espanya al 2005, i que quan va descobrir que un dels desapareguts en la tragèdia era originari d'un poble proper al seu, va decidir embarcar-se en un camí invers al que va haver de realitzar a la seua aventura migratòria per posar-li cara a Samba, el compatriota mort.

El documental ha rebut diversos premis a nivell nacional i internacional, com al millor llargmetratge en el II Festival de Cinema i Drets Humans de Madrid, el primer premi de la secció «Divers Uguale» de la Ariano International Film Festival de * Irpinia (Itàlia), o el primer premi al millor llargmetratge en la IV FICNOVA 2018.

L’IES Almussafes és el primer centre educatiu a tot l’ Estat espanyol que organitza una jornada entorn a aquest documental, i què comptarà a més amb diferents activitats com un esmorzar solidari amb el protagonista, un col·loqui i diverses activitats organitzades per un grup de professorat que està encarregant-se d’aquest ambiciós i solidari projecte.

Gràcies al protagonista, a la productora Intermedia Producciones, i a la Fundació Javier Simón que ha segut el nostre interlocutor, s’ha decidit que com a colofó d’una jornada que recordarem tots i totes durant anys, tota la recaudació del visionat del documental tindrà un caràcter solidari, i per tant estarà íntegrament destinada a la família del protagonista Samba, que resideix actualment a Senegal.

A banda d'aquestes activitats tindrem també un esmorzar en el que estarem AMPA, alumnat i professorat tots junts, i en el que gaudirem de música, activitats, lliurament dels diplomes al rendiment, esforç i companyonia i el lliurament del premi de les postals nadalenques.

Després de l'esmorzar batxillerat i cicles formatius tindran tres xarrades del nostre professorat:  La física quàntica: el món segons Big Ban Theory,   Vull ser com Sheldon! i  Sheldon contra Wolowitz i,  Gnoseologia de la llibertat (o de per què Messi marca gol quan tira de falta)

Els alumnes de l' ESO mentre tant conversaran amb Mahmoud Traoré, el protagonista del documental.

A les 13:30 es acomiadarem  fins a després de nadals!